tiistai 15. maaliskuuta 2016

2# päivä Palermossa

Valitettavasti kirjoitus tältä päivältä on lyhyempi, koska olen toooosi väsynyt.

Tiistai 15.3.15.
Tänään tuli tehtyä kaikenlaista. Aamulla väsytettiin aivoja, kun katsoimme liutan videoita eri maiden ammateista. Kaikesta piti tehdä muistiinpanoja, ja se oli rankkaa, sillä kaikki oli englantia ja joukossa vieraita sanoja. Sitten meidät oli jaettu ryhmiin, joissa jokaisen ryhmän piti miettiä vastaus/ajatuksia heille annettuun aiheeseen. Se oli melko hankalaa, koska minun ryhmän piti miettiä, mitä vaikeuksia ja ongelmia yrityksellä voisi olla.
Kun aivot oli ristissä ja loppu puinti tehty kaikista ryhmistä, suuntasimme bussilla kohti Palermon vanhempaa osaa. Aluksi emme tienneet mikä juttu se oli, mutta se valkeni. Meidän piti kaupunkisuunnistaa. Se oli hauskaa ja vähän outoa, koska kuljimme vanhan Palermon ns. nähtävyyksiä katsellen. Kun kaikki oli löytänyt tien takaisin, olin aivan puhki jalat kipeänä. Simona kertoi, että menemme tänään hänen isänsä luokse päivälliselle. Se kuulosti hyvältä,  mutta en tienny mitä odotin. Simonan isä haki meidät ja menimme hänen kotiinsa. Sielä söimme pastaa. Ja minä luulin, että pasta oli pääruoka, mutta kun olin saanut lautaen tyhjäksi, sain uuden missä oli jotain italialaisia juttuja joiden sisällä oli jotain (en tiedä mitä ne olivat) söin muutaman sellaisen ja olin täynnä. Ja mitä minulta kysytään kun olin syömässä sitä ihme juttua?  "Do you want chiken hamburger? "  mitää!? Kuka jaksaa syödä niin paljon. Simonan isä ymmärsi, etten ollut tottunut syömään niin paljoa. Olin vielä väsyneempi, kun aiemmin. Ja mi tapahtuu. Me lähdemme keilaama! Olin ihan, että ei en jaksa, haluan nukkua! Mutta keila paikka ei ollut pimeä ja ankea. Se oli pirteä ja valoisa. Siispä kesti 40min keikausta.

Nyt siis makaan sängyllä väsyneenä ja hiukset pestynä. Päivä oli kiva, mutta uuvuttaa. Nyt sanon hyvää yötä!

T. Mintu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti