torstai 18. kesäkuuta 2015

#5 päivä Ahvenanmaalla

IRakas päiväkirja, keskiviikko 17,6.2015. #5 päivä Ahvenanmaalla

Tuntuu, että en muista tästä päivästä mitään, koska nyt on jo 19.6. Ja kirjoitan vasta nyt, koska aiempina iltoina on mennyt niin myöhäiseen etten ole kirjoittanut. Paluu historiaan.
Nyt on ensimmäinen päivä, kun meillä ei ole pelejä. Tytöt möhli maanantain pelit niin ne ei päässyt jatkoon eli pelit loppui. Tänään oli kuitenkin ohjelmassa, vaikka mitä siis sen lisäksi, että olin väsynyt ja flunssassa.. Aamupalat syötynä ja minun kohdallani tavarat jo osittain pakattuna lähdimme klo 12 maita etsimään uimahalli Mariebadia. Kun saavuimme mutkitta Mariebadiin ja saimme avaimet ja olimme saaneet uimapuvut päällä lähdimme uimaan. Uimahalli ei sinänsä ollut kovin iso, mutta silti ihan kiva. Poreallas, vauva-allas, vesiliukumäki isoille ja pienille ja yksi suuri ja jännen monimuotoinen allas jossa oli tunneli, luola, hieronta paikkoja sunmuita.

Uinnin jälkeen kaikilla oli jo kiljuva nälkä, olihan klo jo yli kaksi. Emmen kuitenkaan saaneet ruokaa vaan paillimehun ja banaanin. Olimme kuitenkin valmiita menemään laivamuseo Pommeriin. Museo oli mielenkiintoinen, vaikka ei se ehkä tyttöjä niin paljoa kiinnostanut. Olin vähän flunssassa ja väsynyt joten en jaksanut keskittyä 100% ensin kävimme museossa sisällä. Siellä oli lapsille tehtävä vihko johon he vastasivat kysymyksiin ja etsivät museosta tietoa. Kun olimme kolunneet sisämuseon läpi päätimme käydä vielä itse laivassa, Pommerissa. Upea laiva kertakaikkiaan oli mukava käydä katsomassa ja tutkimassa sitä. Kiersimme koko laivan yläkannest, vedenalta, takakanteen. Suuri laiva ja helposti eksyttää. Hirveästi portaita ja käytäviä. Ruori oli suurempi, kun luulin ja olin nähnyt. Jack Sparown laivassa oli paljon pienempi ja sirompi, tosin siinä saattoi olla hieman fantasiaa. Laivassa oli kuitenkin hirveän laajalta alalta tietoa, kuten laiva rotista. Siis se rotta oli melkein meidän Miisu kissan kokoinen ja Miisu on aikuinen kissa jo.

Laiva reissun jälkeen klo oli jo yli neljä ja kaikilla oli jo hirmu nälkä. Menimme syömään koululle  ja valmistautumaan tulevaan KuPs Kuopiosta vs paikallinen IFK. Kannustaimme tietenkin KuPsia joten laitoimme KuPsin keltaiset paidat ja saamamme Taffelin keltaiset lippikset. Peli oli paikallisella stadionilla, joka oli samaa luokkaa, kun Joensuun keskuskenttä. Peli oli kuitenkin alkamassa ja olin varma, ettei muita tyttöjä kiinnostaisi ja he vain puuhailisivat jotain muuta, mutta. Tytöt kannsutivat, kuin hullut! Huusivat kannustivat ja katsoivat silmä kovana peliä, kuin eivät olisi jalkapalloa ennen nähnyt. Venkku teki jopa sopimuksen isänsä Arin kanssa. "Jos KuPs voittaa 2-1 saan 1€" ja Ari suostui. Hetken päästä Venkku kuitenkin pyytää vaihtoa, sillä peli tuntuu olevan vain IFK:n hallussa ja pallo KuPsin päässä, Ari ei kuitenkaan suostu sillä sopimus on sopimus. Kohta KuPs kuitenkin lataisee pallon häkkiin ja peli on 1-0 KuPsille. Katsomo villiintyy ja huutaa, kun pelaajat tuulettaa. Pian KuPs lasautaa palloon uudestaan maaliin. Ja taas huudetaan silmät pyöreinä. Peli jatkuu, mutta hetken päästä IFK rokottaa ja tekee kavennuksen. Peli on 2-1, kun mennään puoliajalle. Venkun kannalta se on hyvä. Jos pelissä ei tulisi enempää maaleja hän saisi 1€ Toinne puoliaika alkaa peli on tasaista, mutta lopulta KuPs hävittää vielä 3-1 peli jatkuu yhä tasaisena. Tulee loppu vihellys ja KuPs voitaa 3-1 kaikki lähtee valumaan pois, mutta me ( muut paitsi minä ) huutavat kuin hullut ja kannustavat, kun katsomot tyhjentyvät. Pelaajat kiittävät meitä ja tytöt jaksaa huutaa. Yksi pelaaja lähetti meille lentosuukon ja tuntuu, että Ella sain sen kiinni, koska Ellasta tuli Pohjois Karjan SUURIN KuPs fani.

Lähdimme koululle nukkumaan. Päivä oli päässään ja kaikkia väsytti klo oli taas yli 10. Joten en kirjoittanut enää blogiani, siksi kirjoitan vasta nyt, kun ollaan matkalla kotiin. Tämmöinen päivä tuolloin oli.

<3:mellä Minttu Kurki ja 04 tytöt

P.S tähänkin tulee kuvia, kun vain saan ne äidiltä.